Házení kyticí a podvazku

Házení kyticí a podvazku je krásný zvyk, který byste měli na vaší svatbě určitě absolvovat. Při házení kyticí se schromáždí všechny svodobné slečny a dámy, nevěsta se postaví zády k nim a vyhodí kytici do vzduchu. Slečna která kytici chytí se bude dle tradice do roka a do dne vdávat. To samé se dělá s podvazkem. Ženich nejprve sudná podvazek z nevěsty (měl by ho sundat zubami!), poté se postaví zády k nezadaným mužům a vyhodí ho do vzduchu. Muž který podvazek chytne bude mít určitě radost, protože se podle tradice do roka a do dne ožení. U házení podvazku mě překvapilo, jak málo lidí tuto tradici zná. Dost často se mě ptali co to vlastně znamená, takže je vidět že to v českých poměrech zas tak zaběhnutá tradice není. Rozhodně tím ale vytvoříte zábavnou atmosféru a příjemné zpestření. U nás na svatbě chytla kytici moje sestřenice a podvazek letěl přímo na jejího dlouholetého partnera, který ho ale odpálil na někoho jiného. Je to ale znamení, nemyslíte?:)


Komentáře

  1. Nedávno jsem byla na svatbě mé kamarádky a také dodržovala všechny tradice jako mít podvazek, nějaký modrý doplněk, mít něco půjčeného a v neposlední řadě házela kyticí. Moc jí to slušelo a měla krásné svatební šaty, které ladily s moderním oblekem ženicha. Svatba se všem svatebčanům opravdu líbila a všichni jsme si jí užili.

    OdpovědětVymazat
  2. Pozvala jsem na svatbu svého šéfa, který chytil podvazek. A od té doby mě tahle tradice stála dost nervů a hlavně neoprávněný vyhazov z práce. Protože jsem zjistila, že ten šéf se sice tvářil jako milius, ale rozhodně se nechtěl do roka a do dne ženit. Bohužel. A já se ho na to jednou jen tak náhodou zeptala, kdy do toho teda práskne. A najednou z toho byly problémy.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky