Výběr místa na svatbu

Výběr místa je zásadní. Hned na začátku plánování musíte rozhodnout, zda budete mít svatbu v České republice a nebo v zahraničí. Pokud zvolíte svatbu v zahraničí, musíte si nastudovat jak to funguje s obřadem v dané zemi, zda vám manželství uznají také v ČR a mnoho dalších věcí, které jsem já naštěstí nemusela řešit. Né že by mě to v rámci mého plánování nenapadlo, občas jsem si i postěžovala nad tím, že jsme se měli vzít raději někde na Hawaii a bylo by vše jednodušší, ale nakonec jsem ráda, že jsme zvolili svatbu tady. Moje rodina by mi to neodpustila a já sama sobě také ne. Přece jsem si nemohla nechat ujít ty rozněžněné tváře své rodiny a přátel a také to, jak mě táta vedl k oltáři. To bylo neskutečně dojemné.

Místo svatby také ovlivní, kolik hostů nakonec přijede. Je logické že pokud uděláte svatbu někde v Horní Dolní na zámečku, bude to hůře dostupné pro všechny. Naopak pokud uděláte svatbu v místě vašeho bydliště, případně v místě bydliště vaší rodiny, sejde se vás tam co možná nejvíce. 
Pro naši svatbu jsme nakonec zvolili Prahu, město ve kterém bydlíme. I přesto to ale nebylo dobře dostupné pro všechny, jedna naše rodina dojížděla z Bohumína u Ostravy a druhá ze Slovenska.

Původně jsem chtěla obřad někde v zahradě či altánku (chvíli jsme uvažovali i o kostele), pak jsem ale přistoupila na možnost sňatku na úřadě a hostiny někde v zahradě. Jelikož se můžete vdát na jakémkoliv úřadu, zajímalo mě jak každá jednotlivá obřadní síň vypadá. Na internetu jsem si tedy postupně našla obřadní síně každé Prahy a nejvíce se mi líbila oddací místost na Praze 1, 2, 4 a 10. Postupně jsem tam volala a zjistila, že na Praze 10 ve Vršovickém zámečku měli již obsazeno. Na Praze 4 mi dali termín 7.7.2017 v 10 hodin ráno. Brala jsem ho všemi deseti a nenapadlo mě, že je to poměrně brzy ráno. Když jsem pak vyprávěla rodině že mám již zamluvený termín, všichni mě od toho odrazovali a říkali, že budu muset vstávat ve 4 hodiny ráno abych to vše vůbec zvládla. Po chvíli přemýšlení jsem jim dala za pravdu a zavolala jsem ještě na Prahu 2 do Novoměstské radnice, kde mi dali přijatelnější termín ve 12:45. Náš obřad se pak opravdu uskutečnil tam a jen pro představu - vstávala jsem v 7 hodin ráno abych to vše stihla! Ale to ještě předbíhám. Novomětskou radnici jsem měla zamlouvenou, ale stále jsme museli najít restauraci kde se bude konat oběd a hostina. Jako první tip jsme dostali italskou restauraci Il Giardino na Praze 4. Hned jsme se tam šli podívat a byli jsme nadšení. Restaurace má obrovskou zahradu s dřevěnou pergolou, úžasné kvalitní jídlo a navíc nám vytvořili nabídku s neomezenou konzumací nápojů a jídla za fixní cenu na osobu. Pan provozní působil velmi lidsky a zároveň profesionálně, bylo vidět že tam zažili již mnoho svateb a tak mají zkušenosti. Byla jsem nadšená, přesto jsme se chtěli podívat ještě někam jinam, abychom mohli vybírat alespoň z několika míst.

Objevili jsme možnost svatby na lodi Rohan boat, kde jsme se nakonec byli i podívat. Prostory nádherné, luxusní novomanželský apartmán a možnost obřadu přímo u vody. Jediný problém byl v ceně. I přestože se nám slečna snažila vyjít vstříc a přizpůsobit nabídku dle našich přání, nebyli nám schopni nabídnout fixní cenu za neomezenou konzumaci nápojů. Navíc by tam byly další náklady za obřad, za oddávajícího a těžko říci za co dalšího. Neměla jsem dobrý pocit z toho že bych až do konce hostiny nevěděla, kolik bude finální útrata. 

Do třetice všeho dobrého jsme se byli podívat v restauraci Ne-Smysl. Opět zde byl příjemný profesionální personál, nabídka působila dobře, ale vadilo nám tam že mají pouze betonovou terasu s výhledem na parkoviště a také nám nebyli schopni nabídnout fixní ceny za konzumaci nápojů.

Po delším rozhodování bylo jasno. Svatební oběd a hostinu uděláme v restauraci Il Giardino. Dokonce jsme tam pak jeli ochutnat jejich svatební předkrmy a to nás v našem rozhodnutí utvrdilo. Výborné jídlo a víno, férová cenová nabídka (fixní cena za nealko nápoje včetně konzumace piva a vína) a profesionální přístup.

Obřad se tedy konal ve 12:45 hod na Novoměstské radnici na Karlově náměstí a svatební oběd následoval ve 14 hod v italské restauraci Il Giardino. Obě místa byla úžasná a nic bych na tom neměnila. Novoměstská radnice nepůsobí vůbec jako úřad, spíše jako nějaký zastaralý hrad a má svou kouzelnou atmosféru. Na obřad je pak možné si nechat zahrát zvolenou hudbu na varhany za poplatek 500 Kč.

Ještě dodám že obřad na úřadu ve vypsaných termínech je bez poplatku (pokud máte české občanství), mimo dobu stanovenou radnicí činí poplatek 1000 Kč. Také pokud byste zvolili jiné místo v Praze, např. Viniční altán na Praze 2, budete platit poplatek na matrice 1000 Kč, plus poplatek dle ceníku přímo Viničnímu altánu (což se pohybuje v řádech několika ticíc Kč).

Svatební oběd a následná hostina v restauraci Il Giardino byly perfektní. Vynikající jídlo, ochotný personál a obrovské prostory zahrady dotvořily tu pravou atmosféru pro naši svatbu. Vřele doporučuji.











Komentáře

  1. Super článek. Výběr vhodného místa na svatbu je určitě důležitý, s tím souhlasím. My si nakonec svatbu měli v kulturním domě v mé rodné vesnici. Naštěstí tam mám spoustu známých, takže nebyl až takový problém to domluvit. Je ale pravda, že to znamenalo, že například věci jako Pronájem aparatůry atd jsem si musel zařídit na vlastní pěst. Nebylo to ale tak složité.

    OdpovědětVymazat
  2. My jsme se brali normálně v Praze v takovém statku na periferii. :) Ale teda je pravda, že to bylo trochu nahonem. Není to klasické svatební místo, spíš takový privat. A když nám majitel řekl, že ještě ve středu bude řešit vyklizení nemovitosti v Praze, protože stěhuje dceru, tak jsem z toho byla trochu dost nervozní.

    OdpovědětVymazat
  3. Dělám svatební koordinátorku a dovolím si dát svých pár poznatků. Pro hodně lidí je to hodně důležité, to nepopírám. Ale zároveň jsem zařizovala třeba i pronájem konferenčních prostor v Praze na krátký raut a hostinu a pak se to celé rozuteklo. Prostě taková netypická svatba u lidí, kteří se chtěli sejít se svými blízkými, pobavit se, oslavit to, ale zároveň ještě ten den odlétali na měsíc na svatební cestu, tak nebyla potřeba nějaká velká party.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky